Friday, February 25, 2011

Juara Longkang

Ha..ha..ha..ada sesiapa yang dapat pertahankan gelaran tu tak.....bangga tau dangan gelaran tu...bukan senang nak dapat....
Citernya...minggu lepas la...citer dah basi baru nak citer kan..kan..kan....tak kiralah...janji boleh citer...sibuk siot...pas tu tak free nak berstory morry....Minggu lepas sibuklah roomate anak aku anak beranak gi main bowling...mulanya aku tak berminat...bukannya apa..nak tengok cerekarama...masa tu citer SUDU dan GARFU kut....tapi kalau aku tak ikut semua tak akan pergi...la...gitu lah pulak...hmmmmmm..ikut je lah walaupun malas....bukannya apa...nanti kalau dah jumpa kaum-kaum hawa tu ..nak kena salam lah....tanya khabarlah...citer itulah...citer inilah...so boringgggggg ok.!!!!!...
Sampai kat South City...terus naik tingkat 3...tempat bowling lah tu...seram jugak tempatnya...satu-satunya shopping complex mati kat serdang ni...apa kena tak tahulah.....tak ramai org yang berminat ke tempat tu...
Dah sampai sana dah ramai geng-geng roomate aku tu menunggu dan tengah setting untuk tourment....aku????follow je lah...
Bila dah start...bukan start betul-betul lah...aku pon tak tahu ayat apa nak tulis....ooooo..tranning...tranning.....worming up...worming up...apa-apalah....adalah satu brother tu...tergelak sakan aku....jakun ke apa....tak pernah jumpa bowling ke brother.......asyik dia je nak campaklah bola bowling tu..eh...eh...bola tu...orang panggil bola bowling ke...apa-apa jelah...
Yelah kan ...kalau kita main 2 org....memanglah bowling main 2 org ...kalau main sorang-sorang bukan main bowling namanya...carilah permainan lain....ok...ok...back to our story.....asyik dia je...heran aku...bila masanya kami nak campak bola tu...pas tu kan..kan...kan...kan...lepas je dia campak...gelak-gelak...ek..elah mamat nie.....sabo...sabo...sabo...
Pas tu bila dah tiba masa untuk perlawanan barulah roomate aku explain kat dia cara main yang betul...barulah dia faham.adoiiiiiiiiiiii...tak ke pening kepala.....ini main bowling lah brother.....hellloooooooooo
Bila tiba turn roomate aku tu....aku turut diberi peluanglah....kiranya abislah anak beranak aku mencuba...aku tengok mamat tu cam benggang je.........yelah aku ngan budak-budak sibuk nak campak kan...walaupun masuk longkang.....biasalah...juara longkang.....tapi rasanya brother tu nak dia menang kut....ala...tak payah lah menang..menang...aku tengok hamper pon kurus-kurus je....beli kat Pasaraya BAN SOON lak tu....langsung tak glamor......
Lamalah jugak kami main...budak-budak tak puas...biasalah...tak pe...tak pe...lain kali kita ajak pok de g main...lagi best...tak yah nak rebut-rebut...campak je banyak-banyak bola tu...
so....aku postlah sikit gambar-gambar juara ni lah kan....

 pengganti Sazlin....adalah gaya skit...

 tukang simpan bola...boleh laaaaaaaaa

 campak..campak..jangan tak campak...strike tuuuuuuu

ek...eleh...gaya je lebihhhhhhhhh

lepas main bowling...kami melalak pulak kat karaoke...punyalah bersemangat anak aku dapat melalak kat karaoke...tahu tak lagu apa yang kami dendangkan:
1. Tomat-Wali band (2x)
2. Cari jodoh-Wali Band (2x)
3. Halimah Jongang- Eddie Hamid (2 x)
4. Merah-tak ingat penyanyinya
5. C.I.N.T.A- XPDC

ha..ha...itulah lagu-lagunya.....ok tak pemilihan lagu...itu pon ada hati nak masuk Mentor 5...wakaka...wakaka...lupa kan lahhhhhhhhhh

xoxo
by me