Tuesday, February 1, 2011

Secret Recipe

Hari ni puan-puan...kita belajar masak ye...tak pernah aku post entry aku masak....sebabnya aku jenis golongan yang tak pandai masak....tapi yang nie aku nak try jugak...biasalah...aku yang masak aku yang makan sendiri kan..kan..kan...tu yg aku malas masak tu...
Tapi sebenarnya resepi nie tak yah masak pon...godek-godek je dah siap...aku belajar nie pon dari kelas Tupperware yang first time aku hadir....freeeeeee...pegi je lah kan...walau pun sampai sekarang aku bukan ahli Tupperware. Tang ahli tu...nanti-nantilah....
So...aku paste gambo...ko follow step dia ye...sonang jo...






 semua bahan tu mudah carikan...

bekas seperti ini....aku dapat nie brand Tupperware dan kat kedai Tupperware...kat kedai lain aku tak pernah nampak pulak.......kalau tak tahu cubalah cari kat kedai motor ke...kedai handphone ke...ada kutttt

 lenyekkan telur ngan carrot

 roti pulak...buang bahagian tepi...

bahagian tepi roti yang dibuang...boleh buat bingka roti..itu pon kalau rajin...aku dalam kategori malas....buang je...
 potong roti kepada 2 bahagian untuk bahagian bawah dan tepekkan dalam bekas tu...

 untuk bahagian tepi...potong roti kepada 3 bahagian.....tepekkan pada bahagian tepi bekas

 masukkan tuna

 tutup ngan roti atas tuna tu....

 lapiskan pulak ngan telor + carrot

 pas tu lapik roti lagi dan letak kan daun salad...sebenarnya terpulang kat kita nak lapiskan apa...ikut selera masing-masing...

 last sekali...tutup inti kita tu ngan roti bila lapisan dah penuh.....kemudian tutp dan masukkan dalam peti...lebih kurang satu malam....jangn masukkan tempat beku pulak....nanti jadi sandwish batu...

potong dan ngappppppp lah...apa lagi...tak kan nak buat hiasan gantung frame kannnn
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
selamat mencuba

tima kasih banyak kat laki aku yang banyak menolong aku dalam  pembikinan sandwich nie....tanpa dia....memang tak jadi lah....ala...sandwich je pon....bukannya susah....


xoxo
by me