Wednesday, August 10, 2011

Salam Ramadhan

Salam Ramadhan aku ucapkan kepada semua yang membaca blog aku nie (ada ke org baca)..Walaupun dah 10 hari kita berpuasa, baru terhegeh-hegeh nak ucapkan salam ramadhan...oklah tu..kalau aku ucapkan 29 ramadhan cam ne...tak ke naya...orang sibuk ucap salam syawal..aku baru nak nyambut ramadhan.

Selalu kan kalau nak nyambut ramadhan nie....orang sibuk duk hantar email duk mintak-mintak maaf...katanya..nak puasa nie....kena bersihkan hati...bersihkan diri....biar sesuci-sucinya kita berpuasa nanti...baru dapat fadhilatnya kan.....betul tu....maafkan orang yang dah buat salah dengan kita....mintak maaf dengan orang yang dah kita buat salah tu....boleh ke....tapi kalau aku tak boleh nak maafkan orang cam ne ye....tak bersihlah ramadhan aku tu ye....hhhhmmmmmm..berat jugak tu...dah kalau hati aku tak boleh nak maafkan cam ne ek.....nanti kalau dipaksa...tak ikhlas jadinya....

Tapi aku rasa tak de kut...kalau ada pon aku dah tak ingat dah salah apa dan dengan siapa.....biar jelah...maafkan semua orang bukannya rugi pon kan.......pahala lagi dapat.

Sepanjang 9 hari berpuasa ni...nilah tahun yang paling rajin bagi aku (ceh...puji diri sendiri)...tiap-tiap hari aku berkejar balik rumah...nak masak...fuhhh rajinnya....(setakat nie rajinlah) ntah...aku pon tak tahu...tak ada hati langsung nak singgah mana-mana bazaar ramadhan...semuanya tak sedap (berlagak siot)...tak kena dengan selera aku....baik aku masak..lagi best...biar tak best pon....siapa berani kata aku masak tak best....anak-anak aku kata best...berani kata tak best...g makan luar...jangan makan kat rumah...hehehe...berani....

Apa-apa pon aku nak ucapkan "SELAMAT MENYAMBUT BULAN RAMADHAN 1432" semoga segala amalan kita diberkati Allah...Aminnnnnnnn




xoxo
by me